Loading

O nas

Raczej trafiamy w sedno

Agencja KLAXON Communications powstała w 1997 roku. Od 2003 roku jesteśmy firmą typu Rodolux o charakterze spółdzielni skupiającej pod jedną marką specjalistów z zakresu teorii i praktyki komunikacji marketingowej, dziennikarzy, informatyków i inne osoby o wystarczających kompetencjach, żeby pełnić rolę konsultanta.

Jesteśmy teoretykami i praktykami Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej, a więc możemy pracować dla wielu branż.


W trakcie ponad 20 letniej działalności zdobyliśmy sporo nagród: 


Jesteśmy też teoretykami komunikacji marketingowej. Opublikowaliśmy kilkadziesiąt artykułów naukowych oraz książkę poświęconą naszej teorii marki hegemonicznej.


Sama nazwa KLAXON ma charakter nieco ironiczny i pochodzi o słowa KLAKA, które oznacza:

– oklaski, brawa, które biją klakierzy podczas czyjegoś występu lub

– grupę klakierów obecnych na danym przedstawieniu, występie itp.

Etymologicznie słowo KLAKA (wg Słownika Wyrazów Obcych Wydawnictwa Europa) pochodzi z francuskiego claque i potocznie oznacza opłacane oklaski; także ogół osób, którym się płaci za oklaski lub claqueur – potocznie osoba, która oklaskuje za opłatą wskazany przez płacącego występ, wystąpienie itp.


Staramy się pracować twórczo. Stąd opracowaliśmy naszą numerologię, która wskazuje w jaki sposób podchodzimy do naszych zadań.

  1. Wiedz, jak patrzeć – umiej spoglądać na problem z innej perspektywy, zobacz go w nowych ramach.
  2. Unaocznij myśli – informacje staną się bardziej zrozumiałe, kiedy sporządzisz rysunki, grafiki, wykresy, mapy. Wizualne przedstawienie może poszerzyć widzenie, opis wyłącznie słowny i matematyczny kanalizuje nasze myśli kierując wyobraźnię na określone tory powodując, że myśli usztywniają się i stają się nieelastyczne.
  3. Pozwól myślom płynąć – jeśli ktoś chce wpaść na dobry pomysł, musi najpierw mieć wiele pomysłów, również i te złe. Aby nie zakłócić przepływu myśli, nie trzeba od razu ich oceniać i krytykować. Lepiej pozwolić myślom swobodnie przepływać, notować je, a najlepsze z nich szlifować dalej.
  4. Buduj nowe skojarzenia – nowe rozwiązania powstają wtedy, kiedy łączymy ciągle na nowo powstające obrazy i myśli, niejako ciągle na nowo układając klocki lego.
  5. Łącz to, co nie połączone – przenoś rozwiązania (wrażenia zmysłowe, wyobrażenia) z jednej dziedziny do zupełnie innej.
  6. Patrz na obie strony medalu – scalaj rzeczy, które właściwie się wykluczają i można myśleć o nich właściwie tylko w oderwaniu od siebie.
  7. Patrz na inne światy – poszukuj analogii, patrz na “inne światy” i istniejące w nich rozwiązania a nawet fundamentalne założenia przenoś do własnej dziedziny.
  8. Odnajduj to, czego szukasz – sporo twórczych rozwiązań powstaje przez przypadek, trzeba je tylko zauważyć i nie przechodzić nad nimi do codziennej rutyny.
  9. Obudź ducha wspólnoty – dużo produktywniejsza od samodzielnego myśliciela jest grupa ludzi o trzeźwych umysłach, którzy w toku burzy mózgów zarzucają się coraz nowymi pomysłami. Muszą jednak tak zorganizować sobie pracę, aby wzajemnie się uzupełniali nie tracąc przy tym indywidualności i oryginalności.

Dodatkowa przyświeca nam maksyma, którą zaczerpnęliśmy od Samuella Becketta:

“Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail Better”.

(“Zawsze próbowałeś. Zawsze przegrywałeś. Nieważne. Spróbuj znowu. Przegraj znowu. Przegraj piękniej”)


Trochę też czerpiemy z matki natury.
Ona wie, jak dojść do doskonałości.



Niewątpliwie bliscy nam są też
KLAXONS i Echoes oraz wysokie szczyty na które zmierzamy 🙂